- Szczegóły
- Małgorzata Wieruszewska
- Odsłony: 1206
Moja wirtualna tablica
- Szczegóły
- Małgorzata Koba
- Odsłony: 1067
Ćwiczenie 1
Wyodrębnianie słów na początku, w środku i na końcu zdania.
Prowadzący głośno i wyraźnie mówi zdanie składające się z dwóch i więcej słów. Następnie prosi
dziecko, aby powtórzyło je kilka razy. Po chwili pyta:
jakie słowo słychać na początku zdania, jakie
w środku i na końcu?
Uczeń mówi usłyszane słowa zgodnie z poleceniem prowadzącego.
Ćwiczenie 2
Przeliczanie wyrazów w zdaniu.
Prowadzący podaje instrukcję:
słuchaj uważnie i policz ile słyszysz wyrazów w tym zdaniu:
"dzieci piszą,
dzieci starannie piszą,
dzieci starannie piszą zadanie domowe".
Ćwiczenie 3
Dokonywanie syntezy sylabowej.
Prowadzący wypowiada znane dziecku słowo z podziałem na sylaby, robiąc długie pauzy. W czasie
tych pauz dziecko wykonuje jakąś czynność, np. pięć klaśnięć w dłonie. Następnie prowadzący
prosi, aby odgadło jaki to jest wyraz.
Jeśli dziecko nie potrafi tego zrobić, prowadzący powtarza wyraz robiąc mniejsze przerwy między
wypowiadanymi sylabami. Odgadnięte słowo dziecko może zapisać.
Proszę by Ci uczniowie, którzy mają internet wykonali ćwiczenie ze strony: https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/na-jaka-gloske-wielkanoc/
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec