Image Slider 1
Image Slider 2
Image Slider 3
previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Shadow

Przyroda  kl. IV

Zadanie 1

Proszę wykonać plakat na kartonie A4  na temat „Wiosna w przyrodzie”

Zadanie 2.

W zeszycie przedmiotowym z przyrody opisz zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie, dotyczące świata roślin i zwierząt.

 

Biologia  kl. V

Narysuj w zeszycie przedmiotowym euglenę, ( rysunek w podręczniku str.77) zaznacz na rysunku wodniczkę, jądro komórkowe, chloroplasty, plamkę oczną i wić.

 

Biologia kl. VI

W zeszycie przedmiotowym ułóż i narysuj krzyżówkę, której hasłem jest wyraz: BEZKRĘGOWCE.  Pytania do krzyżówki powinny dotyczyć organizmów bezkręgowych a więc: pierścienic, pajęczaków,  owadów czy mięczaków.

  1. Ma wydłużone ciało, pokryte śluzem i żyje w glebie DŻDŻOWNICA

albo

  1. Owad w kropki, który lubi mszyce . BIEDRONKA

 

Biologia  kl. 7

Zadanie 1

Zapisz w zeszycie temat BUDOWA I FUNKCJONOWANIE UKŁADU DOKREWNEGO.  Przeczytaj temat z podręcznika ze str. 165-169 i odpowiedz pisemnie w zeszycie na pytania:

Co to są hormony? –str. 165

Jak działają hormony – str.167

Zadanie 2

Wypisz w formie tabelki gruczoły dokrewne i ich hormony – str.165

 

Biologia kl. 8

Ułóż i zapisz w zeszycie przedmiotowym krzyżówkę, której hasłem jest wyraz POPULACJA. Proszę aby pytania do krzyżówki dotyczyły zagadnień z ostatnich lekcji: organizm a środowisko oraz cech populacji.

 

Część druga

30.03.- 03.04.2020

Przyroda  kl. 4

Zadanie 1.

 Zapisz w zeszycie temat: CECHY ŚRODOWISKA PRZYRODNICZEGO.

Przeczytaj z podręcznika ze str.161 co to jest środowisko przyrodnicze a następnie w zeszycie narysuj w formie tabelki lub wykresu podział środowiska na ożywione i nieożywione. ( podręcznik str.161)

Zadanie 2

Zapisz w zeszycie temat: WYPUKLE I WKLĘSŁE FORMY TERENU

Przeczytaj informacje z podręcznika ze str. 165 -169.

Przepisz do zeszytu:

Wypukle formy terenu to: pagórki, wzgórza i góry.

Wklęsłe formy terenu to: doliny i kotliny.

Narysuj w zeszycie pagórek i podpisz jego elementy, zaznaczając szczyt, wierzchołek, stoki i podnóże.

 

Biologia kl. 5

Zapisz w zeszycie temat: BUDOWA I RÓŻNORODNOŚĆ GRZYBÓW.

Przeczytaj informacje w podręczniku ze str. 81 – 85.

Przepisz do zeszytu:

Do grzybów należą organizmy jednokomórkowe ( drożdże, pleśniak) i wielokomórkowe ( grzyby kapeluszowe). Komórki grzybów mają jedno jądro lub kilka jąder oraz ścianę komórkową zbudowaną z chityny.

Odżywianie: cudzożywne, mogą też być pasożyty.

Oddychanie: tlenowe lub fermentacja.

Rozmnażanie: płciowo, bezpłciowo (pączkowanie, fragmentacja grzybni).

Pod notatką zapisz samodzielnie znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka ( str. 84)

 

Biologia kl. 6

Zapisz w zeszycie temat: RYBY – KRĘGOWCE ŚRODOWISK WODNYCH.

Pod tematem narysuj rybę i zaznacz: głowę, oczy, pokrywy skrzelowe, płetwy ogonową, odbytową, grzbietową  oraz płetwy brzuszne i piersiowe

Przepisz do zeszytu:

Ryby to zwierzęta zmiennocieplne, które żyją w wodach słodkich i słonych..Ich ciało ma opływowy kształt i jest pokryte łuskami i śluzem

Opisz samodzielnie w zeszycie jak rozmnażają się ryby jajorodne.

 

Biologia kl. 7

Zapisz w zeszycie temat: ZABURZENIA FUNKCJONOWANIA UKŁADU DOKREWNEGO.

Przeczytaj informacje z podręcznika ze str.170-172

Przepisz do zeszytu:

  1. Nadczynność i niedoczynność przysadki dotyczy hormonów tropowych (pobudzają pracę gruczołów dokrewnych tarczycy, nadnerczy, jajników, jąder) lub hormonu wzrostu ( karłowatość, gigantyzm)
  2. Zaburzenia czynności tarczycy: nadczynność, niedoczynność, choroba Hashimoto.
  3. Zaburzenia czynności trzustki, niedobór lub nieprawidłowe działanie insuliny powoduje cukrzycę.

Samodzielnie w zeszycie proszę opisać cukrzycę typu I, podając przyczyny, objawy, leczenie i profilaktykę. ( str.172)

Praca z e-podręcznikiem. Proszę zobaczcie sobie filmy i schematy: https://epodreczniki.pl/a/uklad-hormonalny/DtphNy1cH

 a następnie wykonajcie zadania interaktywne pod  tematem od 1-5.( jeżeli macie dostęp do komputera z Internetem)

 

Biologia kl. 8

Zapisz w zeszycie temat: KONKURENCJA

Przeczytaj temat z podręcznika ze str.93-96

Przepisz do zeszytu

Konkurencja czyli rywalizacja o te same ograniczone zasoby środowiska. Kiedy rywalizują ze sobą organizmy tego samego gatunku mamy wtedy konkurencję wewnątrzgatunkową, jeżeli rywalizują organizmy różnych gatunków, wtedy jest to konkurencja międzygatunkowa.

Konkurencja u roślin o dostęp do światła, wody i soli mineralnych oraz organizmy zwierzęce zapylające kwiaty i rozsiewające nasiona.

Konkurencja u zwierząt o: pokarm, dostęp do wody, partnera do rozrodu, terytorium, schronienie.

Samodzielnie w zeszycie napisz co to są oddziaływania antagonistyczne i nieantagonistyczne ( str.96)