KLASA VII
Proszę, abyście zapisali sobie w zeszytach temat:Ćwiczenia z układem okresowym pierwiastków chemicznych.
- Proszę, abyście przy pomocy układu okresowego (macie go na końcu podręcznika) wykonali z podręcznika ćwiczenia 3,4 i 5 strona 99.
- Na podstawie ostatnich lekcji, które dotyczyły zapełniania powłok elektronowych elektronami i z pomocą układu okresowego napiszcie konfigurację elektronową dla atomu litu, krzemu, selenu, wapnia, fluoru, galu.
Proszę, abyście zapisali sobie w zeszytach temat: Wiązanie kowalencyjne.
Przepiszcie tekst ze str 110 od wyrazu „atomy pierwiastków...” do rysunku atomu tlenu
Drugi temat: Dlaczego atomy łączą się ze sobą?
Przepiszcie i przerysujcie wszystko, co jest pod zdaniem brzmiącym jak temat lekcji- str 110.
06.04-08.04
Proszę, abyście zapisali sobie w zeszytach temat: Smog- czym jest i jak wpływa na nasze życie i funkcjonowanie.
Proszę, żebyście znaleźli informację na temat smogu w dowolnych źródłach (książki, internet) i wykonali pracę w formie plakatu.
KLASA VIII
Proszę, abyście zapisali sobie w zeszytach temat: Szereg homologiczny alkenów.
- Na stronie 120 w podręczniku (tabela 8) jest szereg homologiczny alkenów. Proszę, aby ta tabela została przepisana do zeszytu. Nauczcie się nazw tych alkenów.
- Na podstawie wzoru ogólnego alkenów, który znajdziecie na stronie 120 wykonajcie ćwiczenie 1,2 i 3 ze str. 125. Podobne ćwiczenia wykonywaliśmy dla alkanów, znajdźcie je w zeszytach, będą pomocne.
Proszę, abyście zapisali sobie w zeszytach temat: Eten - jego właściwości i zastosowanie.
W podręczniku na str. 124 są informacje na ten temat. Napiszcie notatkę:
a. właściwości fizyczne etenu
b. właściwości chemiczne etenu
c. zastosowanie etenu
Drugi temat: Reakja polimeryzacji.
Podręcznik str 122. Napiszcie:
a. krótko- na czym polega reakcja polimeryzacji
b. co to są monomery
c. co dzieje się z wiązaniami wielokrotnymi
d. co to jest polimer
06.04-08.04
Proszę, abyście zapisali sobie w zeszytach temat: Smog- czym jest i jak wpływa na nasze życie i funkcjonowanie.
Proszę, żebyście znaleźli informację na temat smogu w dowolnych źródłach (książki, internet) i wykonali pracę w formie plakatu.